Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  چه كساني شركت ثبت مي كنند؟ چه كساني شركت ثبت مي كنند؟

خدمات ثبتی محمد

چه كساني شركت ثبت مي كنند؟

چه كساني شركت ثبت مي كنند؟

ثبت شركت و ورود به كسب و كار به صورت حرفه اي و با شخصيت معتبر از آرزوهاي بسياري از افراد بخصوص افراد كار آفرين است. ثبت شركت كار چندان دشواري نيست اما نيازها و يا لازمه هايي دارد كه بايد حتما در نظر گرفته شود.

به صورت كلي ثبت شركت به معني تبديل كردن يك حرفه، كسب و كار و يا تخصص به شخصيتي حقوقي و داراي اعتبار است. اين اتفاق زماني مي افتد كه فرد با يك تا چند نفر ديگر شراكت كند و كسب و كار خود را تحت نام يا عنواني خاص در قالب يكي از شركت هاي تجاري تعريف شده در قانون تجارت ايران در ادراه ثبت شركت ها به ثبت برساند. خوشبختانه در سال هاي اخير بسياري از اقدامات مورد نياز براي ثبت شركت به صورت آنلاين يا اينترنتي انجام مي شود و كار به دشواري قبل نيست با اين حال براي ثبت شركت ترجيحا داشتن دانش و تخصص حقوقي را بايد در نظر بگيريد.

در پاسخ به اين سوال كه چه كساني مي توانند شركت ثبت كنند بايد گفت تقريبا همه. در واقع محدوديتي براي ثبت شركت وجود ندارد و تمامي افراد حقيقي و حقوقي مي توانند در رشته هاي مختلف و با توجه به تخصص و نياز خود اقدام به ثبت شركت بكنند. براي اين كار بايد توافقنامه اي تنظيم و شركا سرمايه خود را براي ثبت شركت با هم به اشتراك بگذارند. مطابق با قانون تجارت ايران:

-         همه افراد حقيقي و حقوقي چه ايراني و چه خارجي مي توانند در ايران براي ثبت شركت تجاري اقدام كنند.

-         حتي افرادي كه داراي سو پيشينه هستند نيز مي توانند در ثبت شركت شراكت داشته باشند و يا شركت ثبت كنند مشروط به اينكه خودشان از مديران شركت اعم از اعضا هيئت مديره و يا مديرعامل نباشند. در ضمن افراد داراي سو پيشينه نمي توانند به عنوان بازرس هم در شركت انتخاب  شوند و تنها به عنوان سهامدار يا شريك تجاري مي توانند براي ثبت شركت مشاركت كنند.

-         طبق قانون ايران افراد خارجي هم مي توانند با مالكيت قطعي و كامل در ايران ثبت شركت داشته باشند.

-         حتي شركت هاي ديگر و يا اشخاص حقوقي نيز مي توانند براي ثبت شركتي مستقل اقدام نمايند كه به شركت جوينت ونچر (Joint Venture) شهرت دارد. در اين نوع شركت ها چند شركت ديگر با هم توافق مي كنند تا خواسته مشتركي كه ممكن است تجاري، تامين و بازرگاني و يا فني و مهندسي و غيره باشد را به دست بياورند.

ضمن اينكه در ثبت شركت يا ثبت موسسه غير تجاري به ياد بايد داشته باشيد كه افراد زير 18 سال نمي توانند به عنوان عضو هيئت مديره و يا به عنوان مدير انتخاب شوند اما مشاركت آنها در شركت به عنوان شريك بلامانع است. همچنين كارمندان دولت نيز نمي توانند عضوي از شركت يا سهامدار آن باشند مگر اينكه حداقل 20 درصد سهام شركت را در اختيار داشته باشند و در ضمن نمي توانند عضو هيئت مديره و يا مدير عامل باشند.

نكته ديگر اينكه ثبت برخي از شركت ها نياز به مجوز دارد ولي اغلب شركت ها به مجوز نيازي ندارند. آنچه كه اهميت دارد اين است كه اغلب افراد مي توانند خودشان با همراهي يك تا چند نفر ديگر شركت مورد نظر خودشان را داشته باشند و به ثبت برسانند. اينكه براي ثبت شركت چه نوع شركايي بايد انتخاب كنيد و بهترين قالب براي ثبت شركت چيست و يا اينكه بهتر است همراه ثبت شركت براي ثبت برند و يا اخذ كارت بازرگاني نيز اقدام كنيد تماما سوالاتي است كه كارشناسان ما در هلدينگ ويونا به شما به صورت رايگان توضيح خواهند داد.

 


 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/13 ساعت: ۱۱ توسط:sabtsherkat20 :